Opdrachtgever

Sikkens Foundation

Aantal personen

150

Locatie

Museum Voorlinden

Media

De Sikkens Prize wordt om de twee jaar toegekend. Deze eigenzinnige en onafhankelijke prijs, die disciplines overschrijdt, werpt licht op het belang en de impact van kleur in de samenleving via de uitzonderlijke hoge kwaliteit en het baanbrekende en transformerende werk van de prijswinnaars. De prijs is een blijk van erkenning en waardering voor uitzonderlijke prestaties waarin kleur centraal staat.

De eerste Sikkens Prize werd in 1959 uitgereikt aan Gerrit Rietveld. Tot de latere prijswinnaars behoren Le Corbusier, Peter Struycken, Theo van Doesburg, de hippies, Armando, Jaap Drupsteen, Ettore Scola, Benno Premsela, Reinbert de Leeuw, Donald Judd, Adriaan Geuze, de reinigingsdienst van Parijs, HEMA, Bridget Riley, David Chipperfield en Hella Jongerius.

LUSTR is gevraagd de organisatie van de tweejaarlijkse uitreiking op zich te nemen en daarnaast de strategische communicatie rondom de prijs op te zetten en uit te voeren. Ook verzorgt LUSTR een campagne en activaties rondom de laureaat en uitreiking.